تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/09 - 08:22
کد خبر: 497623

پرونده ویژه بررسی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی «شماره نوزدهم»؛

کارنامه عملکرد نمایندگان یزد/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان یزد/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم استان یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای‌گیری‌ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آرا shafanama.ir است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان یزد، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.


رتبه‌بندی نمایندگان


محمدرضا دشتی‌اردکانی نماینده شهر اردکان ( استان یزد ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1869 مورد عملکرد محمدرضا دشتی‌اردکانی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 99 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 1 درصد نیز حضور نداشته‌اند. دشتی‌اردکانی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1845 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1364 رای موافق، 371 رای مخالف و 87 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 23 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتیه 12 در بین نمایندگان

محمدصالح جوکار نماینده شهر یزد ( استان یزد ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1888 مورد عملکرد محمدصالح جوکار ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 92 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 8 درصد نیز حضور نداشته‌اند. جوکار در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1744 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1108 رای موافق، 306 رای مخالف و 23 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 307 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتیه 74 در بین نمایندگان


محمدرضا صباغیان‌بافقی نماینده شهر مهریز ( استان یزد ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1878 مورد عملکرد محمدرضا صباغیان‌بافقی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 71 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 29 درصد نیز حضور نداشته‌اند. صباغیان‌بافقی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1335 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 760 رای موافق، 412 رای مخالف و 31 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 132 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتیه 110 در بین نمایندگان

سیدجلیل میرمحمدی‌میبدی نماینده شهر تفت ( استان یزد ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 2046 مورد عملکرد سیدجلیل میرمحمدی‌میبدی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 72 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 28 درصد نیز حضور نداشته‌اند. میرمحمدی‌میبدی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1477 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 997 رای موافق، 232 رای مخالف و 12 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 236 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.
شاخص عملکرد: رتیه 112 در بین نمایندگان


گزارش از عرفان عباسی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top